Ultracook: Off-program - Film Temrava - Aký to preľud o ultra?

Dnes toho moc nenavarím, ale nevadí, od včera mi ostalo v chladničke tofu s kyslou kapustou a lázeňský knedlík. To len tak na okraj, že chute bývajú po dobehu všelijaké. Upiekla som aj fazuľové muffiny, ale ako obvykle, než som ich vytiahla z trúby, bola som už kompletne nasiaknutá ich vôňou a chuťou z koštovania surového cesta. Dobre mi tak, keď som pažravá a nevydržím. O inom som ale chcela. 

Hoci píšem tento blog, pridávam recepty od iných diaľkoplazov a prednedávnom som už o sebe niečo prezradila, vlastne o sebe zriedkakedy hovorím. Zverejňovanie receptov slávnych ultrákov slovenskej scény je tak trochu bezpečná pôda a chváliť sa cudzím perím, to by sa dalo ešte veľmi dlho. Uvedomujem si však, že takto sa človek posúva len po veľmi plytkom koryte a možno je čas načúrať do vlastných vôd. (Nebojte sa, nie do hĺbky duše ani srdca ani neviem akým análnym otvorom kam...)

Dnes som vám chcela niečo ukázať (teda až o to stojíte) a až nie, tak na konci článku je pripojený recept na fazuľové muffiny. To čo vám chcem dnes predostrieť je lahôdka z mojich študentských čias (teda, niežeby som ešte furt neštudovala), aj kulinárci si možno prídu na svoje. Ide o to, že ešte skôr, než som odbehla svoju prvú stovku, som o nej natočila krátky hraný film (v rámci audiovizuálneho projektu na mojom obore Rozhlasovej a televíznej dramaturgie a scenáristiky). Ono, šlo by z toho natočiť aj celovečerných film, scenár mám, len sa mi zdá, že od tej doby už viem o stovkách veci, ktoré som predtým nevedela a trebárs by sa dal scenár aj vylepšiť. Škoda je však sušiť snímok na Google drive, keď život je krátky. Keď som si o tom písala s Julkou B. povedala, že raz snáď príde čas, kedy sa podelím. Tak sa delím. 

Viac než hovoriť o tom, čo vo videu uvidíte, je asi si video pozrieť. To dá rozum. Len tak v krátkosti - vo filme sa beží Ponitrianska 100. Pôvodne som strašne chcela, aby to bola Nízkotatranská stíhačka, našťastie som však aj zo svojho spisovateľského pohodlia dokázala usúdiť, že moja hlavná hrdinka, pre ktorú je to stovka prvá, by sa snáď nezmordovala hneď na jednej z tých najťažších, čo na Slovensku máme. Navyše, ako sa ukázalo, moja znalosť domácich kopcov okolo Prievidze a Hornej Nitry, mapy google a hromada plodných reportov postačila k tomu, aby som si vedela úplne živo predstaviť trať od začiatku až dokonca. Teda nie úplne dokonca...lebo Remitáž s diskotékou sa nedá predstaviť, to sa musí zažiť. 

Uvedomujem si nedostatky filmu a aj to, v akých podmienkach sme ho natáčali. Sfalšované štartovné číslo a moja premrštená predstava o preľudoch a halucináciách, ktoré sa údajne na dlhých tratiach dajú zažiť, mi ale nedali spávať. V deň natáčania nás na lesnej čistinke očumovali srnky a obžierali výbavu požičanú zo školy, operátor stabilizátora utekal zachraňovať snúbenicu a svetlá obžierala zmätená lesná háveď. Bolo to dobrodružstvo, skoro ako tá stovka. Nebudem už ale viac kecať - kukajte tu. Neberte to moc vážne, je to spestrenie dní a návrat k Fleetwood Mac (pozn.: kapela, ktorej pieseň zaznieva vo filme), ktorí mi dlho robili hudobnú spoločnosť. 

 
Inak, ako sa ukázalo, na svojej prvej P100 som nemala halucinácie, ani som nezvracala a ani ma nikto nepožiadal o ruku. To len keby chcel niekto tvrdiť, že je film o mne. 

No a teraz, aby som rýchlo zahovorila skutočnosť toho, čo ste práve videli - recept na parádne fazuľové muffiny!

Fazuľové muffiny
35 minút / 12 porcií

Potrebujeme
  • 240g červenej fazule (buď si uvarte doma alebo kúpte v plechovke a poriadne prepláchnite)
  • 5 lyžíc kokosového oleja
  • 2 vajcia (môžete dať aj vegánske ľanové vajíčka)
  • 8 lyžíc cukru vášho výberu (ja som dala iba 6 a furt to bolo dosť sladké)
  • 3 lyžice kakaa
  • 1/2 lyžice škorice
  • 1 prášok do pečiva (vraj bez fosfátov)
  • oriešky, hrozienka, džem, čokoláda - podľa chutí a obsahu vašich kuchýň
1. Rúru predhrejeme na 160°C. 
2. Všetky suroviny (ešte raz opakujem, fazuľa poriadne premyté, až ich máte z plechovky) dáme do misky a rozmixujeme tyčovým mixérom. Malo by vzniknúť hladké stredne husté cesto. Potom môžete pridať svoje obľúbené oriešky, čokošky atď...
3. Cesto rovnomerne rozdelíme do košíčkov na muffiny (ja som dala do silikónových a vôbec sa neprilepili). Stačí naplniť tak do 2/3, oni porastú. 
4. Pečieme cca 25 minút. Po vychladnutí je konzistencia vláčna a úplne najlepšia (ako je možné vidieť na obrázku).

Komentáre

Obľúbené príspevky