Ultracook: 8. Predvianočná hostina Vandy Jenejovej

Vandu som prvý krát stretla minulý rok, tuším na Nízkotatranskej stíhačke, celkom určite na Ponitrianskej stovke. Rozprával mi o nej Tadeáš, vraj je to to dievča, čo furt dobrovoľničí na akciách SUT, teda pokiaľ práve nezávodí. Potom si už pamätám len jej usmievavú tvár vo Veľkom Poli, starala sa o bežcov pribiehajúcich na honosnú občerstvovačku. 
Tadeáš, zrejme v dobrej viere, že ma inšpiruje, mi tiež hovoril o tom, ako Vanda zmenila svoj životný štýl a vybehala sa do krásy. So mnou to moc nezamávalo (krásna som furt, neviem na čo naráža), ale každý má rád príbeh veľkých premien a tomu som sa neubránila ani ja. Pri plánovaní "kukov" mi hneď prišla na rozum, pretože o nej viem, že je vegánka a rada varí. Viem, že v radoch bežcov je všelikto a veľa mäsa sa tu zatiaľ nepieklo, nuž ale asi sa s tým je potreba zmieriť, lebo tak zatiaľ vyzerá vývojový trend. 
Keďže máme pred Vianocami, je asi fajn pozrieť sa pravde do očí. Tehličky do nového roka zrejme nebudú a desina pod štyridsať minút asi tiež nie. Každému trochu narastú vlasy a nehty a niekomu aj brucho. Ja si prajem, aby mi rástli svaly a mať sny je pekné. S Vandinými receptami si však človek môže spraviť fajn hostinu a ešte si aj pogratuluje, že niečo pre seba spravil.
Takto by som Vám všetkým chcela popriať pokojné sviatky. Behať sa dá a jesť tiež, čo je rovnica, do ktorej sa vždy rada zapájam!

Pán koláč

Milujem robiť zdravé rastlinné jedlá. Vymýšľam si recepty lebo nerada varím podľa receptov a v podstate nikdy neviem čo a koľko toho tam dám. Riadim sa heslom: „Čo ide dnu ide aj von. Takže, čo telo prijme, tak podľa toho aj budem fungovať. 
Všetky ingrediencie dávam orientačne a hlavne podľa chuti a nálady. Na tento koláč treba (všetko je orientačne :D):

cca 200g ovsených vločiek
cca 100ml ovseného mlieka
200ml ovsená alebo mandľová smotana
100ml olivového oleja
datľový sirup -  podľa chuti
2 lyžičky sódy bikarbóny
4 jablka
veľa maku
medjool datle
horká čokina
domáci kyslý džem (ja dávam ríbezľový alebo marhuľový)


Dáme vyhriať rúru na 200 stupňov, zatiaľ si nastrúhame jablká. Na začiatok zmiešam olej a datľový sirup a vyšľahám, pridám smotanu, mlieko. Do druhej nádoby dám pomleté ovsené vločky, nakrájane datle, sódu bikarbónu. Všetko to zmiešam dokopy a pridám nastrúhané jablká a postupne pridávam mak. Do zapekacej misky dám papier na pečenie a ten vymastím kokosáčom a vylejem tam ten náš zázrak. Pečiem od oka. Niekedy je to 20 niekedy 35min. Treba sledovať. Keď je koláč hotový a vychladnutý potriem ho džemom a potom naň dám roztopenú čokinu ktorú roztopím s datľovým sirupom a ovseným mliekom. 
 

Kapustový šalát

Tento šalát je mega. Je plný dobrých vecí a je strašne jednoduchý. 
Potrebujeme:
Polku červenej kapusty
2 mrkvy
2 jablka granny smith
1x kokosová smotana (ta z Lidlu)
Tamari
Ume ocot

Nastrúhame si kapustu, mrkvu a jablka. Zmiešame to cele s kokosovou smotanou a podľa chuti pridáme ume ocot na kyslosť a tamari na osolenie. Tak easy a tak dobre.


Cheezy karfiol so super-šalátom

Potrebujeme: 
Karfiol
Mandľovú smotanu
Lahôdkové sušené droždie (LSD)
Tamari
Korenie údená paprika

Karfiol si treba pokrájať na malé kúsočky. Ja si ho dám na čo najmenšie. Do nádobky dám mandľovú smotanu, lsd, tamari, údenú papriku. Toto cele zmiešam spolu. Na plech si dám papier na pečenie, karfiol a polejem tou zmesou. Dám piecť od oka na 200 stupňov na cca 15-20min, možno aj viac. Je to mega dobre a cheezy. 
Na šalát treba: 
Listy čoho len kto chce, rajčiny, upečený batát na malé kocôčky, upečenú cviklu, brokolicu surovú, uvarenú quinou, granátové jablko. Všetko zmiešam spolu. Pridám olivový olej, tamari a ume ocot. Dresing mam obľúbený z tahini, sirache a olivového oleja.

Karfiol je cheezy a šalát je plný úžasných veci.

Komentáre

Obľúbené príspevky