UltraCook: 10. Diaľkoplazka Soňa Kopčoková


Z archívu S.K.

Viem, Kuka som teraz poriadne zanedbávala. Rada by som priniesla nejakú ušľachtilú výhovorku, čo by sa aj na scenáristku patrilo. V skutočnosti som sa však len nechala zvalcovať príchodom nového roka, nových povinností, výziev a života vo všeobecnosti. Vlastne mi to vôbec nevadí, viem, že Kuk tu už na stránkach je a bude a nikam neodíde a keď budem chcieť, niečo mi zas navarí. Svedomie ma za iné hrýzlo - že som od Sone Kopčokovej vymámila recepty a potom som nemala čas ich ukuchtiť a zverejniť. Svedomie je však sviňa (podľa čínskeho kalendára aj ja) a tak sme sa dohodli, že niečo uvarím. 

Soňu poznám iba vzdialene - z jej zápiskov z 1000 Miles, z občasnej spomienky v blogoch Julky Batmendijnovej, najnovšie som mala možnosť o nej počuť v podcaste Štartovacia čiara. Keď som ju oslovila, svedomito mi poslala výživné a chutné recepty - nuž som sa konečne vyživila a vychutila a dnes si môžete o jej stravovaní niečo prečítať aj vy. :)

Z archívu S.K.

Rozmýšľam, ktoré recepty napísať. Ja som taký komplikovaný typ. Keďže pred ultra som robila vrcholovo úplne iný šport, so stravovaním kde platia úplne iné princípy ako v ultra, mám v svojom repertoári rôzne veci. Navyše mám doma 3 krpcov, dvojičky majú 7 a staršia 8 rokov a ich telo vo vývoji má tiež iné nároky ako moje. 

Keďže moja profesia aj predošlý šport veľa súvisel s jedlom, chcela som na sebe vyskúšať väčšinu metód stravovania.  Bolo to low carb, keto diéta, rok raw food, 2 roky vegan. Dopracovala som sa k holistickému režimu. Ten vystihuje možno aj pravidlo 80/20 takže väčšinu času sa snažím "držať" stravu ale nechávam si priestor aj na čokoládu, oškvarok alebo mamin koláč. Do môjho jedálnička určite patrí mäso, vajcia a ryby, ale veľa našich jedál je vegánskych, orientálnych a niekedy aj úplne klasických. Mám rada aj sladké. Snažím sa piecť doma a vyberám sladké, ktoré má aj nutričnú nielen kalorickú hodnotu.

Takže vyberám z "kolónky" bežné jedlá, ktoré jeme aj spolu, alebo aj sama.

Základ pre mňa je polievka. To mám rada doma vždy. 90% sú to zeleninové mixované polievky. Večer to zasýti, zahreje, dodá telu vitamíny a minerály, ktoré telo potrebuje na tréning. Recept na polievku, čo dávam používam ako večeru, kľudne aj neskorú, bez výčitiek. 

Fritatu si dávam na obed alebo večeru so šalátom.

 Tekvicová krémová polievka
4 porcie / 35 minút

Potrebujeme

  • Väčšia hokaido tekvica
  • Cibuľa
  • 3 strúčiky cesnaku
  • Zázvor
  • Kúsok kurkumy
  • 2mrkvy
  • 2 stonky zeleru sedanov
  • 1 petržlen
  • Kokosové mlieko v plechovke
  • Čierne korenie
  • Soľ
  • Čerstvá vňať navrch
  • Olivový olej
Na oleji krátko osmažíme cibuľu, cesnak, zázvor, kurkumu.
Za chvíľu pridáme na kocky nakrájanú všetku zeleninu. 3-4 minúty opekáme a potom zalejeme horúcou vodou alebo zeleninovým vývarom, nech je zelenina pokrytá a varíme pol hodiny.
Pridáme kokosové mlieko, rozmixujeme dohladka a dochutíme soľou, korením a čerstvou vňaťou navrch.

 Frittata
1 porcia / 30 minút

Pozn.: Ja som na frittatu dala miesto šunky trochu syra. :) 

Potrebujeme

  • Cuketa 
  • Pór
  • Farebná paprika
  • Olivy
  • 2 vajíčka a 1 bielok
  • Kvalitná šunka 2 plátky
  • 0,5 dcl mlieka
  • 2 lyžice kokosovej múky
  • Soľ, korenie
Na troške oleja opečieme zeleninu nakrájanú na pásiky. Pridáme na pásiky nakrájanú šunku. Vajíčka rozmixujeme s mliekom a kokosovou múkou. Zalejeme a necháme 3-4 minúty pod pokrievkou. Odokryjeme a panvicu dáme ešte na 10-15 minút do rúry.

Proteinové cookies
30 minút

Potrebujeme

  • 2 banány zrelé
  • 2 vajíčka
  • 30 g proteín prášok
  • 40 g ovsené vločky zomleté na jemno
  • 40 g kokosová múka
  • 1 cl prášok do pečiva
  • Kúsky orieškov a semienok

Banány popučíme a zmiešame s vajíčkom. Primiešame suché suroviny. Lyžicou robíme kôpky na plech s papierom na pečenie a pečieme cca 20 min v rúre s ventilátorom na 170 stupňov.
Cookies niekedy beriem na preteky alebo aj s deťmi na túry.

Komentáre

Obľúbené príspevky