Ultracook: 4. Raketová Júlia Batmendijnová

Foto archiv Julka Batmendijnová
Tento diel Kuka si rozhodne zaslúži nejaký patričný úvod. Julka Batmendijnová bol môj prvý kontakt s ultrasvetom, vďaka nej som prišla na to, že nosiť suché rohlíky na závody nie je vôbec zlý nápad, vďaka nej som vedela, že Z(l)obor a Žinčica budú mojimi horami osudu. Navyše je úplne prvou ženskou kuchárkou, od ktorej som získala recept do Kuka. A ešte aký! Týmto posielam nenápadnú správu kamarátovi Marekovi, ktorý chcel aj nejaký nevegán recept, lebo veď, všelijakí sme a každý fičí na niečom inom. 
Vráťme sa však ešte k Julke. Myslím si, že každý, kto sa čo i len obtrel o SUT, ju už pozná z jej humorných blogov Denník diaľkoplazky, o behu, ale niekedy aj o iných životných príhodách. Navyše napísala knihu o jej zážitku z najrýchlejšieho ženského prechodu Cesty Hrdinov SNP pod názvom O čom sníva raketový pes. Kto ste knižku ešte nečítali a neviete pochopiť jedno z nasledujúcich - prečo, ako, načo...dobre, už sa opakujem. Proste, pokiaľ chcete pochopiť, čoho je táto žena schopná, prečítajte si knižku. Zoberie vás so sebou na výlet, a viete čo? Vás z toho nohy bolieť nebudú...
Komiks Julka Batmendijnová

Slaný vajíčkový koláč z ovsených vločiek

"Koláč sa mi veľmi osvedčil na self-supported akciách ako raňajky + obed. Keďže nie som "sladký typ", ráno je to pre mňa super sýty, ale ľahko stráviteľný základ do dňa, polovicu si balím do potravinovej fólie, v ktorej v pohode vydrží cez deň v natriasajúcom sa batohu bez toho, aby sa rozpadol. No a tú zabalenú polovicu si dám potom cez deň na obed. Dá sa to pripraviť naozaj rýchlo, koláč s nelepí na misu a pre mňa ako potravinovú alergičku má nezávadnú kombináciu ingrediencií. Dá sa rôzne variovať, už som ho robila aj nasladko s čučoriedkami a Juro si pýtal dupľu."

Potrebujeme:
5 vajec
1 PL oleja
Hrsť nakrájaných sušených paradajok
Hrsť nakrájanej šunkovej salámy (ja som vo vege verzii vynechala)
Ovsené vločky podľa potreby
Mleté čierne korenie
Majoránka

Postup

V sklenenej zapekacej mise zmiešam 5 celých vajec, lyžicu oleja, hrsť nakrájaných sušených paradajok, hrsť nakrájanej kvalitnej šunkovej salámy a všetko to vymiešam s ovsenými vločkami od oka, aby to malo správnu hustotu - ingrediencie by nemali vo vajciach ani plávať, ani tvoriť husté hrudky.

Okorením soľou, mletým čiernym korením a majoránkou. Pečiem v rúre na cca 200 stupňoch cca 30 minút (od oka). 

Musím povedať, že som vôbec netušila, ako môže tento koláč chutiť. Tadeáš to vyriešilo slovami "to je dobré jak cyp!". 
V skutočnosti mi to pripomína môj najmilovanejší chleba vo vajíčku, ktorý som však naposledy jedla...už ani neviem kedy. Môj pud sebazáchovy a neustále pokusy dosiahnuť "bežeckej" postavy mi bránia v tom, aby som niečo podobné spáchala, a verte mi, už som sa na to niekoľko krát seriózne chystala (naposledy po neúspešnej Ponitrianskej 100). Nuž, a tak, s koláčom od Julky, je moja životná dilema vyriešená! Je to tak trochu schrodingerova mačka a moje svedomie ostáva úplne kľudné. 

Vajíčkový koláč som nabalila na sobotný výbeh s kamarátkou Haničkou. V mojom podaní to bol skôr chodoplaz po poľskej hranici v okolí Nýdku. Na chatách sme však nezastavovali, lebo sa buď objavili príliš skoro alebo v zlej mene, a tak som s vajíčkovým koláčom hopsala celú cestu až späť do cieľa. Tam sme ho na lavičke, trochu viac aromatické než na bežnom sobotnom pikniku, rozbalili a svorne sa oň podelili. Vydržal celú cestu bez zmeny tvaru či konzistencie a chutil výborne. Kuk odporúča!



 

Komentáre

Obľúbené príspevky