UltraCook: 5. Lenka Sentkerestiová

 

Lenku Sentkerestiovú som do tohto roku nepoznala. Možno preto, že som si zvyčajne z pódiových umiestnený zapamätala vždy skôr mužov a ženám som závidela svalnaté lýtka a pevnú hlavu. Nuž, ale doba mojej žiarlivosti ustupuje, a ja som sa porozhliadla, kohože to na scéne ešte máme. 

Lenka žije v Žiline, na akciách SUT už nejeden krát "zabodovala" a navyše ma tak zaujímavé priezvisko, že je ťažké ju prehliadnuť. 
Ako sa ukázalo, nielenže dobre behá, ale aj rada varí...
Včera som sa od Lenky pokúšala vymámiť recepty do Kuka, keď mi ich poslala, bola som nadšená. Neskôr večer mi však na mobile pípla správa - vraj: "Myslím, že by si ma mala odstrániť z UltraKuka. Sa mi práve podarilo skoro zapáliť celý byt."
Nuž, tak vidíte, aj kulinársky mágovia majú niekedy zlý deň. Tento krát to odniesli sójové kocky, s Lenkou sme sa zhodli, že ako prevencia proti rakovine ideálne. A ak by ste si chceli prečítať o Lenke niečo viac, kliknite tu, rozhovor s ňou pre SUT viedla Julka Batmendijnová. Ale teraz k tým magnificentným receptom. A Lenka k ním praje dobrú chuť!

rocky road na môj spôsob 

 Potrebujeme:

o 100g horkej čokoládky
o 2 PL kokosového oleja
o 2 PL agávového sirupu (alebo nejakého iného sladidla)
o od oka burizonov alebo pufovaného pšena
o 3 PL kokos 
Čokoládu s olejom a sladidlom rozpustím v miske and vriacou vodou a zamiešam do nej všetko, načo mám aktuálne chuť. Momentálne mám silno kokosové obdobie, ale zvyknem pridávať aj sušené alebo kandizované ovocie, oriešky, rozlámané sušienky atď. Fantázii sa medze predsa nekladú 😊 Vytvorím z toho takú kompaktnú hmotu, ktorú potom usteliem do nádobky vystlanej papierom na pečenie alebo fóliou. Poriadne postláčam, aby som odstránila vzduchové bublinky, ideálne ešte niečím zaťažím, aby si to všetko pekne sadlo. Vychladne to za pár hodín a už stačí len nakrájať. Dobrú chuť!

 pohánkovo-zemiakové guľkoplacky

Potrebujeme: 

o uvarená pohánka (množstvo od oka, podľa toho, koľko sa nezje z obeda, keď je pohánka ako príloha, haha)

o surový zemiak, rozmixovaný alebo najemno nastrúhaný (aj s tou šťavou, škrob to bude držat pokope)

o strúhanka alebo múka

o soľ, čierne korenie, mletá paprika, rasca (pošúcham ju chvíľku v dlaniach, pekne ju to rozvonia)

Všetko spolu zmiešame, múky, resp. strúhanky pridáme toľko, aby vzniklo cesto, čo sa dá tvarovať. Mám dve varianty. Ak tvarujem guľky, vysmažím ich na kúsku oleja a jem k cestovinám a “barsakej červenej” omáčke, lebo smažené mi chutia viac takto. Ak tvarujem placky, pečiem ich na 180 °C, cca 40 minút. Tie jedávam buď samotné, alebo so zeleninkou / tofu. Nerozpadajú sa, takže občas si ich balím aj do batôžka na beh, keď nemám chuť na sladké.


all-time favorite buchtička 

Potrebujeme:

o tofu natural (Lunter)
o 3 zrelé banány (také tie pomaly celé čierne, na ktoré človek zabudne a potom váha, či je vôbec bezpečné ich ešte jesť)
o ¼ hrnčeka oleja
o ½ hrnčeka (ne)mlieka (dávam rastlinné ale funguje to aj s vodou, o to viac lásky treba pridať)
o štava a kôra z citróna/pomaranča
o 1,5 hrnčeka špaldovej múky
o 1 prášok do pečiva
o cukor podľa chute
o olej a kokos na vymastenie plechu
Všetky mixovateľné ingrediencie rozmixujeme a hmotu vlejeme do múky s práškom do pečiva. Cesto by malo byť hustejšie, no malo by sa dať liať. Vlejeme ho do formy, ktorá je omastená a vysypaná kokosom. Pečie sa to na 160-170 °C približne 45minút. Pred dopečením začne koláčik neskutočne krásne voniať. Je veľmi vláčny. Formy mením. Raz je z neho bábovka, inokedy srnčí chrbát, muffinky alebo ho len tak vylejem na plech. 


Komentáre

Obľúbené príspevky